ΜΟΥΣΙΚΗ

Από τη Λακατάμια στο Αμύνταιο Φλώρινας…

-Μαμά, πού γεννήθηκες;

Γεννήθηκα στην Λευκωσία της Κύπρου.

-Πού μεγάλωσες;

Μεγάλωσα στην Λευκωσία και συγκεκριμένα στην Λακατάμια, ένα από τα μεγάλα προάστια της Λευκωσίας. Βέβαια ο πατέρας μου έχει καταγωγή από ένα χωριό που λέγεται Μάμμαρι, οπότε περνούσαμε και εκεί κάποια διαστήματα της παιδικής μου ηλικίας.

Μάμμαρι .  Φωτογραφία: PHOTOS OF CYPRUS

-Μίλησέ μας λίγο για το Μάμμαρι;

Το Μάμμαρι είναι κοινότητα της  Λευκωσίας .Ο οικισμός βρίσκεται εντός της Νεκρής Ζώνης. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της τουρκικής εισβολής του 1974, ο τουρκικός στρατός κατέβαλε μέρος της έκτασης του χωριού.

 

Το Μάμμαρι βρίσκεται 16 χιλιόμετρα δυτικά της Λευκωσίας, δίπλα στην Πράσινη Γραμμή. Στην ανατολική πλευρά του χωριού εντυπωσιάζει η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου και το Αγίασμα. Στο κέντρο του χωριού βρίσκεται το άγαλμα του Σάββα Ροτσίδη, που σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα του 1955-59. Στους αντικρινούς λόφους φαίνονται τα  τουρκικά φυλάκια

-Πότε ήρθες στην Ελλάδα;

Ήρθα στην Ελλάδα σαν φοιτήτρια στην Αθήνα το 2001 και έκτοτε είμαι εδώ όπου έχω εσάς, την οικογένειά μου.

-Ταξιδεύεις συχνά στην Κύπρο;

Θα έλεγα όχι όσο συχνά θα ήθελα. Κυρίως ταξιδεύουμε εκεί τα καλοκαίρια για να χαρούμε την όμορφη θάλασσα και τα καταγάλανα νερά της πατρίδας μου. Βέβαια, έρχονται συχνότερα όπως ξέρεις, ο παππούς και η γιαγιά από την Κύπρο.

-Έχεις κάτι να μας διηγηθείς από την εισβολή των Τούρκων στο νησί;

Εγώ γεννήθηκα μετά το γεγονότα του 1974, παρόλα αυτά, μεγαλώνοντας σε μια πατρίδα μοιρασμένη στα δύο, ο πόνος είναι μεγάλος. Η μητέρα μου κατάγεται από την Λάπηθο, ένα όμορφο χωριό, κατεχόμενο από τους Τούρκους. Κατά την διάρκεια των παιδικών μου χρόνων, αντικρύζαμε καθημερινά την σημαία των εισβολέων στον Πενταδάκτυλο και αυτό ήταν από μόνο του πολύ δύσκολο. Επίσης θυμάμαι σαν έφηβη, πως οι  βόλτες μας στην εμπορική οδό Λήδρας, διακόπτονταν απότομα, καθώς η οδός με τα μαγαζιά είναι και αυτή διχοτομημένη. Σήμερα το οδόφραγμα είναι σημείο ελέγχου για είσοδο στις κατεχόμενες περιοχές.

.

-Τι σου λείπει περισσότερο από την πατρίδα σου;

Μου λείπει πολύ ο ήχος των κυμάτων που σκάνε στις ακτές, μου λείπει το γαλάζιο της θάλασσας και οι χρυσές αμμουδιές. Μου λείπει το χωριό μου και μου λείπει και το φως. Η πατρίδα μου είναι πλημμυρισμένη με φως… 

Δέσποινα Μ. Ε΄  Δημοτικού

Αναστάσιος Μ  Δ΄ 1ου  Δημοτικού Αμυνταίου

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.